اخبار بین المللی

آمریکا: هرکس به ایران در انتقال سلاح به روسیه کمک کند تحریم خواهد شد

آمریکا: هرکس به ایران در انتقال سلاح به روسیه کمک کند تحریم
خواهد شد
«کارن دونفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و آسیا امروز سه‌شنبه با اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که آمریکا هرکس را که به ایران در انتقال سلاح به روسیه کمک کند، تحریم خواهد کرد.
طبق گزارش اسپونیک، دونفرید در اظهاراتی مطبوعانی گفت: «آمریکا هر کسی را که به ایران در ارائه این نوع حمایت نظامی از روسیه علیه اوکراین کمک کند، تحریم خواهد کرد.»
معاون وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «اعمال تحریم‌ها بر تجارت تسلیحات روسی و ایران با قدرت ادامه خواهد یافت و کاری خواهیم کرد تا فروش این نوع تسلیحات به روسیه برای ایران سخت شود. با شرکای خود در سراسر منطقه علیه این تهدید ایران خواهیم ایستاد.»
پیش از این دولت اوکراین نیز مدعی شده بود که روسیه از تسلیحات ایرانی برای حمله به این کشور استفاده کرده است. اوکراین ادعا کرده است که رشته حملاتی توسط روسیه با استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران از نوع شاهد ۱۳۶ طی هفته‌های گذشته به شهر‌های این کشور صورت گرفته است.
این در حالی است که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اعلام کرده است ایران یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست و سلاحی برای طرف‌های جنگ ارسال نکرده است. وی افزود: «ایران تلاش کرده است تا بحران اوکراین از راه‌های دیپلماتیک حل و فصل شود.»
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز امروز سه‌شنبه ضمن رد ادعا‌های مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد‌های ایرانی در عملیات خود در اوکراین گفت روسیه از تجهیزات روسی با اسامی مربوط به این کشور استفاده کرده و هیچ اطلاعاتی در مورد ادعای خرید پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه ندارد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262230/آمریکا-هرکس-به-ایران-در-انتقال-سلاح-به-روسیه-کمک-کند-تحریم-خواهد-شد

دکمه بازگشت به بالا