اخبار بین المللی

ارائه گزارش جنایات جنگی اوکراین به سازمان ملل

ارائه گزارش جنایات جنگی اوکراین به سازمان ملل
خبرگزاری آرتی از ارائه دو گزارش از جنایات جنگی اوکراین به سازمان ملل خبر داد که کمیسیون ناظر حقوق بشر در طول زمان درگیری میان روسیه و اوکراین آن‌ها را به این نهاد رسانده است.
کمیسیون مستقل بین‌المللی تحقیق درباره اوکراین نسخه اولیه و ویرایش نشده از این گزارش را روز سه‌شنبه هفته جاری به سازمان ملل ارائه کرد. در دو موردی که در این گزارش ارائه شده، آمده است نیرو‌های مسلح اوکراین پس از شلیک به نیرو‌های روسیه آن‌ها را مجروح و شکنجه کرده‌اند.
مورد اول این گزارش در روستای «مالایا روگان» در «خارکیف» بوده که در آن نیرو‌های اوکراین به پای ۳ نیروی بازداشت شده روسیه شلیک و سپس در حین بازجویی با قنداق تفنگ به آن‌ها ضربه می‌زنند.
فیلم‌هایی که از چنین حوادثی منتشر شده بیانگر شکنجه ده‌ها سرباز روسیه به این روش‌هاست و برخی از این سرباز‌ها هم در حین چنین اقداماتی جان خود را از دست داده‌اند.
مورد دیگر هم در روستای «دمیتروفکام» اطراف «کی‌یف» است که در زمان عقب‌نشینی روسیه گزارش شده است. در آن هم نیروی اوکراینی با شلیک سه گلوله به نیروی روسیه او را مجروح می‌کند. فیلم دیگری هم هست که نظامیان روسیه را با دست بسته و زخمی از پشت نشان می‌دهد که احتمال می‌رود اعدام شده باشند.
در حال حاضر ۷ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی با ادعای حمایت از اوکراین، باعث ایجاد بحران‌های مختلفی در اروپا شده‌‎اند که مهمترین آن بحران انرژی اعم از نفت و گاز است.
همچنین هفته جاری روسیه حملات پهپادی به اوکراین داشت و صبح امروز هم دولت روسیه خبر از خنثی کردن حملات موشکی اوکراین به خرسون داد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262597/ارائه-گزارش-جنایات-جنگی-اوکراین-به-سازمان-ملل

دکمه بازگشت به بالا