اخبار بین المللی

بسته تحریمی جدید اروپا با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه

بسته تحریمی جدید اروپا با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به
روسیه
نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از چهار مقام و دیپلمات اروپایی مدعی شد اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای تحریم چند فرد و نهاد ایرانی در روزهای آینده به دلیل فروش ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه است.
برخی مقامات رسمی به این نشریه گفته‌اند که تحریم‌های جدید علیه ۵ فرد و ۳ نهاد ایرانی خواهد بود و به تحریم‌هایی که روز دوشنبه هفته جاری علیه ایران وضع شد، اضافه می‌شود.
دیپلمات‌های کشورهای اتحادیه اروپا احتمالا امروز (چهارشنبه) یعنی پیش از نشست آتی شورای اروپا در روزهای پنجشنبه و جمعه، درباره جزئیات بسته جدید به توافق خواهند رسید. همچنین پولیتیکو این تحریم‌ها را نشانه دیگری بر عقب‌نشینی طرف‌های مذاکره کننده در برجام دانسته است.
یکی از مقام‌های اروپایی در مصاحبه با این نشریه گفت: « ما به این نتیجه رسیدیم که دیگر مذاکرات برجام پیش نمی‌رود.»
هفته جاری در ادامه مداخله غرب در امور داخلی ایران و با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است. تحریم‌های این هفته اتحادیه اروپا ۱۱ فرد و چهار نهاد از جمله پلیس امنیت اخلاقی و نیروی انتظامی ایران را هدف قرار می‌دادند.
پس از آن مقام‌هایی از اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا اعلام کردند قصد دارند به دلیل آنچه نقش ایران در کمک کردن به روسیه در جنگ اوکراین می‌دانند، تحریم‌هایی علیه تهران اعمال کنند. پولیتیکو پیشتر گفته بود که تدابیر آمریکا احتمالا تحریم‌های اقتصادی و صدور ممنوعیت‌های صادراتی را شامل خواهد شد و طرف‌های ثالثی که به تهران و مسکو کمک‌رسانی‌ کنند را نیز هدف خواهد گرفت.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262629/بسته-تحریمی-جدید-اروپا-با-ادعای-ارسال-پهپادهای-ایرانی-به-روسیه

دکمه بازگشت به بالا