اخبار بین المللی

پوتین در مناطق الحاق شده به روسیه اعلام وضعیت جنگی کرد

پوتین در مناطق الحاق شده به روسیه اعلام وضعیت جنگی
کرد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت ملی روسیه که امروز به ریاست وی تشکیل شد، در چهار منطقه الحاق شده به روسیه وضعیت جنگی اعلام کرد.
به گزارش الجزیره پوتین گفت: در همه مناطق روسیه باید برای دفاع از تاسیسات حائز اهمیت در کشور تدابیر لازم اتخاذ شود.
ولادیمیر پوتین در نشست شورای امنیت ملی روسیه که امروز به ریاست وی تشکیل شد، گفت: در این چهار منطقه فعالیت‌ها آغاز شده است. رژیم حاکم در کی یف از به رسمیت شناختن سرنوشت و اراده مردم این مناطق پرهیز و با هر گونه تلاشی برای مذاکره مخالفت می‌کند. نازی‌ها در حمله به زیرساخت‌ها شیوه‌های تروریستی در پیش گرفته اند. آن‌ها مانند دوره هیتلر برای تشکیل باند و گروه‌های خرابکار تلاش می‌کنند.
وی به انفجار پل کریمه اشاره کرد و گفت: نیرو‌های اوکراین مسئول انفجار پل کریمه و حمله به مناطق دیگر روسیه هستند. همچنین علیه تاسیسات حمل و نقل و انرژی هسته‌ای نیز به اقدامات خرابکارانه اقدام کردند. رژیم کی یف شهروندان و غیر نظامیان را هدف حمله قرار می‌دهد. در این باره باید بگویم که بر اساس قانون کشور، جمهوری دونتسک و لوهانسک و منطقه خرسون و زاپاروژیا پس از انتقال به حاکمیت روسیه، به بخشی از دایره نظامی روسیه در آمده اند. از این رو، در این مناطق چهارگانه قانون منع رفت و آمد و شرایط نظامی اعلام می‌شود. این تصمیم به دومای روسیه نیز ابلاغ خواهد شد. پس از آن باید به مسئولان این مناطق اختیارات کامل داده شود. این تصمیم امروز امضا شد.
رئیس جمهور روسیه ادامه داد: مسئولان باید برای اتخاذ اقدامات لازم در جهت حمایت از امنیت ساکنان این مناطق، حمایت از زیرساخت‌ها در برابر تروریست ها، حمایت از مناطق راهبردی، افزایش فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی، و افزایش تولیدات ضروری برای عملیات‌های نظامی تلاش کنند. به هر کسی که با ما همکاری و به انجام خدمت نظامی اقدام کند، افتخار می‌کنیم. نیاز‌های همه کسانی که وارد خدمت نظامی می‌شوند تامین خواهد شد. همه مسائل را حل و فصل خواهیم کرد. ازخانواده‌های داوطلبانی که به خدمت نظامی رفته اند حمایت خواهد شد. ما به دنبال حل مسائل پیچیده برای امنیت روسیه و مردم آن هستیم. داوطلبان اکنون در مراکز آموزشی آمورزش‌های لازم را می‌بینند. ما مردم بزرگی داریم. همه نیرو‌های ما اعم از متخصصان و کارشناسان برای حل مشکلات مربوط به بخش دفاعی همکاری می‌کنند. ما آماده اتخاذ تصمیم‌های فوری هستیم. من روی حمایت شما حساب می‌کنم.
همه‌پرسی برای پیوستن بخش‌هایی از شرق اوکراین به روسیه، به تازگی در ۴ منطقه شرقی اوکراین انجام شد، پس از آن مجلس دومای روسیه به اتفاق آرا پیش نویس قانون الحاق چهار منطقه از اوکراین شامل جمهوری‌های دونتسک، لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به روسیه را به تصویب رساند.
روسیه در هفته‌های گذشته هشدار داده هر گونه اقدام اروپا و همراهی این کشور‌ها با اوکراین به منزله تعدی به خاک این کشور است و مسکو ممکن است برای دفاع از خاک کشورش به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای متوسل شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262979/پوتین-در-مناطق-الحاق-شده-به-روسیه-اعلام-وضعیت-جنگی-کرد

دکمه بازگشت به بالا