اخبار بین المللی

اسکاتلند بار دیگر بر جدایی از انگلیس تاکید کرد

اسکاتلند بار دیگر بر جدایی از انگلیس تاکید کرد
رهبر حزب ملی اسکاتلند در واکنش به استعفای «لیز تراس» نخست وزیر ۴۵ روزه انگلیس، آشفتگی‌ها در لندن را دلیلی مهم برای استقلال اسکاتلند دانست.
«نیکولا استورجن» رهبر حزب ملی اسکاتلند در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفت: بیایید با کسب استقلال اسکاتلند از انگلیس، خود را از آشفتگی ها رها کنیم.
نیکولا استورجن با اشاره به تغییرات پی در پی دولت محافظه کاران در لندن افزود: این مردم کشورند که بهای آشفتگی‌ها و بی‌ثباتی‌ها را بپردازند.
وزیر اول اسکاتلند گفت: ما با استقلال و جدایی از انگلیس و رهایی از هرج و مرج‌های ناشی از دولت محافظه کاران در لندن، می‌توانیم آینده‌ای بهتر و عادلانه‌تر بسازیم.
حزب ملی اسکاتلند سالهاست که در پی جدایی از انگلیس است و پس از شکست همه پرسی قبلی در جدایی از انگلیس که پیش از برگزیت انجام شد اکنون و با جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا اسکاتلندی‌ها معتقدند در صورت برگزاری همه پرسی اغلب مردم به جدایی از انگلیس و استقلال رای خواهند داد چرا که در همه پرسی برگزیت هم برخلاف انگلیس حدود ۶۲ درصد مردم اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، اما دولت انگلیس به شدت با آن مخالفت کرده است.
در شش سال اخیر چهار نخست وزیر در انگلیس استعفا کرده یا مجبور به استعفا شده است. بریتانیا یا انگلستان از چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264040/اسکاتلند-بار-دیگر-بر-جدایی-از-انگلیس-تاکید-کرد

دکمه بازگشت به بالا