اخبار بین المللی

هشدار فنلاند درخصوص وابستگی راهبردی اتحادیه اروپا به چین

هشدار فنلاند درخصوص وابستگی راهبردی اتحادیه اروپا به
چین
سانا مارین، نخست وزیر فنلاند طی سخنانی در  آغاز دومین روز نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل تاکید کرد که این اتحادیه نباید با آنجه که نخست ‌ویزیر فنلاند حکومت‌های خودکامه مانند چین خواند، روابط راهبردی و حیاتی برقرار کند و بدان وابسته باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، مارین در این خصوص گفت: این سخن بدان معنی نیست که نباید هیچ گونه روابط اقتصادی با چین برقرار کنیم، بلکه نباید از نظر راهبردی و حیاتی، یک کشور خودکامه وابستگی داشته باشیم.
نخست‌وزیر فنلاند در پایان سخنان خود گفت: به نظر من فناوری در این جا نکته اصلی است، ما در آینده که امروز از اهمیتی برخوردار نیست، به پیروزی و پیشرفت دست یابیم، هر چند اکنون مهم به نظر نیاید، اما مسلما در آینده خواهد بود.
پیش از این نیز یک رئیس سازمان جاسوسی انگلیس در هشداری استفاده چین ار فناوری را تهدیدی برای امنیت جهانی دانست و ادعا کرد پکن با استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای گرفته تا ارزهای دیجیتال، به دنبال به کارگیری فناوری‌های جدید برای سرکوب مخالفان در داخل و تسلط بر دشمنان خود در خارج از کشور است.
 انگلیس مدعیست برخلاف این کشور و متحدانش، آنچه از سخنرانی «جرمی فلمینگ» رئیس ستاد ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ)، بر می‌آید این است که چین پیشرفت‌های تکنولوژیک را به عنوان «ابزاری برای کسب مزیت از طریق کنترل بازارهای خود، بازارهای حوزه نفوذ و شهروندان خود» می‌داند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264189/هشدار-فنلاند-درخصوص-وابستگی-راهبردی-اتحادیه-اروپا-به-چین

دکمه بازگشت به بالا