اخبار بین المللی

اوکراین خواستار تشدید فشار‌ها بر ایران شد

اوکراین خواستار تشدید فشار‌ها بر ایران شد
وزارت خارجه اوکراین با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعای کمک نظامی ایران به روسیه به فشار بر تهران برای رعایت قوانین بین‌المللی و حقوق بشر تاکید کرد.
این وزارت خانه از تلاش‌های رئیس جمهور لهستان در تسهیل ارتباط با ایران برای توقف (ادعای) ارسال تسلیحات ایران به روسیه قدردانی کرد.
پیش از این، سخنگوی نیروی هوایی روز جمعه ادعا کرد که اوکراین ۸۵ درصد از پهپاد‌های «کامیکازه» ساخت ایران را که توسط روسیه شلیک می‌شوند، منهدم می‌کند، اما به حمایت متحدانش برای جلوگیری از فروش موشک‌های بالستیک تهران به مسکو نیاز دارد.
اعضای اتحادیه اروپا اخیرا بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه تامین پهپاد برای روسیه ادعا می‌کنند، موافقت کردند. پولیتیکو پیشتر گفته بود که تدابیر آمریکا احتمالا تحریم‌های اقتصادی و صدور ممنوعیت‌های صادراتی را شامل خواهد شد و طرف‌های ثالثی که به تهران و مسکو کمک‌رسانی کنند را نیز هدف خواهد گرفت.
این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای کروات خود گفته بود که این پهپاد‌ها سال‌ها قبل به روسیه تحویل داده شده و مسکو در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرده است که ایران و روسیه سالهاست که با یکدیگر همکاری‌های تسلیحاتی دارند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264330/اوکراین-خواستار-تشدید-فشار‌ها-بر-ایران-شد

دکمه بازگشت به بالا