اخبار بین المللی

الاخبار: لبنان با سوریه و قبرس نیز مرز دریایی ترسیم می‌کند

الاخبار: لبنان با سوریه و قبرس نیز مرز دریایی ترسیم
می‌کند
روزنامه لبنانی الاخبار امروز (شنبه) گزارش داد: میشل عون، رئیس جمهور لبنان با بشار اسد، همتای سوری خود درباره ترسیم مرز دریایی بین دو کشور گفتگو کرده و بیروت پیامی نیز از قبرس برای ترسیم مرز دریایی با این کشور دریافت کرده است.
این روزنامه نوشت: اگر اتفاق خاصی نیفتد این هفته شاهد گام نهایی و اجرایی پرونده ترسیم مرز‌های دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی خواهیم بود و قرار است توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی امضا و نسخه‌هایی از آن به دولت آمریکا و سازمان ملل ارایه شود تا بعد از آن برنامه جدید درخصوص مرز‌های دریایی لبنان و قبرس و ترسیم مرز‌های دریایی لبنان و سوریه آغاز شود.
این روزنامه به نقل از منابع خود اعلام کرد: میشل عون رئیس جمهور لبنان دو روز پیش با بشار اسد همتای سوری خود تماس تلفنی داشت و درخصوص روابط دوجانبه و ترسیم مرز‌های دریایی رایزنی و توافق کرد هیئت‌هایی در خصوص پیگیری این مسئله به صورت دو طرفه و بدون میانجیگر تشکیل شود.
این روزنامه لبنانی نوشت: طرف‌های ذیربط در دو کشور اکنون درحال آماده سازی اوراق مربوط به مختصات جغرافیایی و خطوط ویژه مناطق اقتصادی هستند.
از سوی دیگر، گفته می‌شود که لبنان پیامی از وزارت خارجه قبرس مبنی بر آغاز گفتگو درخصوص حل مشکلات مرزی میان دو کشور در سایه توافق بین لبنان و فلسطین اشغالی دریافت کرده است.
لبنان از مقامات قبرس خواسته است که سفر مسئولان و هیات‌های خود به بیروت را به هفته آینده و بعد از امضای توافق ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی موکول کنند.
بر اساس این گزارش، مشکلات مرز‌های دریایی لبنان و قبرس تنها نیازمند تغییر مختصات و ایجاد نقاط جدید است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264649/الاخبار-لبنان-با-سوریه-و-قبرس-نیز-مرز-دریایی-ترسیم-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا