اخبار بین المللی

تبریک کره شمالی و روسیه به شی جین پینگ

تبریک کره شمالی و روسیه به شی جین پینگ
«کیم جون اون» رهبر کره شمالی، و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در پیام‌هایی جداگانه به «شی جین پینگ» رسیدن به ریاست جمهوری برای سومین بار را تبریک گفتند.
به گزارش یونهاپ، کیم جونگ اون پس از انتصاب بی‌سابقه شی جین پینگ برای سومین دوره، تبریک خود را به رئیس‌جمهور چین فرستاد، کیم این نامه را پس از آن ارسال کرد که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) رسماً شی را به عنوان دبیر کل حزب برای پنج سال دیگر انتخاب کرد.
کیم گفت انتخاب مجدد شی یک نقطه عطف مهم برای چین و مردم آن است و ابراز امیدواری کرد که دو کشور روابط خود را تقویت کنند.
از طرفی خبرگزاری فرانسه هم از تبریک پوتین به شی جین پینگ خبرداد و گفت که پوتین در بخشی از نامه تبریک خود نوشته است: «خوشحالیم که به گفت وگوی سازنده و کار مشترک نزدیک با هدف تقویت همکاری‌های استراتژیک بین کشورهایمان ادامه می‌دهیم. با آرزوی رفاه و موفقیت‌های جدید.»
صبح امروز دوره ریاست شی جین پینگ به عنوان دبیر کل حزب طی یک فرآیند رای‌گیری غیرعلنی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به مدت پنج سال تمدید شد و راه را برای منصوب شدن رسمی وی در رأس دولت چین برای یک دوره جدید در مارس ۲۰۲۳ هموار کرد.
بیستمین کنگره حزب کمونیست چین هم روز گذشته (شنبه) با انتخاب ترکیب جدید کمیته مرکزی و کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی به پایان رسید.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265700/تبریک-کره-شمالی-و-روسیه-به-شی-جین-پینگ

دکمه بازگشت به بالا