اخبار بین المللی

کناره گیری جانسون از رقابت برای نخست وزیری انگلیس و قوت گرفتن پیروزی ریشی سوناک

کناره گیری جانسون از رقابت برای نخست وزیری انگلیس و قوت
گرفتن پیروزی ریشی سوناک
بوریس جانسون اعلام کرد علی رغم اینکه از حمایت‌های کافی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است، اما متوجه شده که حزب محافظه کار به اندازه کافی وحدت و یکپارچگی ندارد؛ به همین دلیل از این دور از رقابت‌ها کناره گیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، با کناره گیری بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس از دور رقابت‌های انتخاباتی برای این سمت حالا به نظر می‌رسد ریشی سوناک بیشترین شانس را برای پیروزی در این انتخابات دارد.
جانسون اعلام کرد علی رغم اینکه از حمایت ۱۰۲ نماینده برخوردار بوده و می‌توانست به بازگشت به خانه شماره ۱۰ امیدوار باشد، اما نتوانسته سوناک و پنی موردانت را متقاعد کند که در جهت منافع ملی با هم متحد شوند.
جانسون روز گذشته اعلام کرد: من معتقدم که برنامه‌های زیادی برای ارائه دارم، اما گمان می‌کنم که فعلا زمان مناسبی برای آن نیست.
طبق گزارش‌های منتشر شده بوریس جانسون تا روز گذشته (یکشنبه) حمایت کمتر از ۶۰ قانونگذار محافظه کار را به دست آورده بود، این یعنی کمتر از نیمی از تعدادی که سوناک در اختیار داشت.
بسیاری احتمال می‌دهند پس از سخنان بوریس جانسون و کناره گیری وی از حضور در انتخابات حالا ریشی سوناک برای انتخاب شدن به مقام نخست وزیر در روز دوشنبه شانس بیشتری دارد.
هر یک از نامزد‌های نخست وزیر انگلیس برای پیروزی در رقابت‌ها باید بتوانند حمایت حداقل ۱۰۰ قانونگذار را جلب کنند. در انتخابات قبلی ریشی سوناک با اختلافی کم پیروزی در رقابت‌ها را به رقیب خود یعنی لیز تراس واگذار کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8266160/کناره-گیری-جانسون-از-رقابت-برای-نخست-وزیری-انگلیس-و-قوت-گرفتن-پیروزی-ریشی-سوناک

دکمه بازگشت به بالا