اخبار بین المللی

چارچوب هماهنگی به السودانی اختیار کامل داده است

چارچوب هماهنگی به السودانی اختیار کامل داده است
نیرو‌های چارچوب هماهنگی شیعیان درباره اهمیت و ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی که قادر به خدمت رسانی به شهروندان عراقی باشد، توافق کردند. چارچوب هماهنگی در واپسین ساعات یکشنبه شب در منزل هادی العامری تشکیل جلسه داد و در پایان این جلسه به محمد شیاع السودانی برای تشکیل دولت اختیار تام داده شد.
به گزارش الاتجاه، این در حالی است که یک منبع در داخل چارچوب شیعیان شایعات در خصوص اختلافات درباره انتخاب وزرا را تکذیب کرد.
همچنین احمد الاسدی، رئیس فراکسیون سند ملی در پارلمان عراق تأکید کرد چارچوب هماهنگی شیعیان، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه را برای انتخاب وزرای خود از میان نامزد‌های اعلام شده به دور از سهم خواهی‌های سیاسی مخیر کرده است.
الاسدی در پیامی توئیتری نوشت: چارچوب هماهنگی شیعیان برای تشکیل دولتی موفق، قدرتمند و مسئولیت پذیر و تیم وزارتی هماهنگ، دست السودانی را برای انتخاب وزیرانش باز گذاشته است. چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولتِ به دور از سهم خواهی سیاسی و تحمیل خواسته‌های خود تلاش می‌کند.
در خبری دیگر، محمد الشَمَّری نماینده چارچوب هماهنگی شیعیان در پارلمان عراق گفت به احتمال زیاد جلسه رأی اعتماد به دولت محمد شیاع السودانی اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده برگزار شود.
الشمری گفت تمام احتمالات وجود دارد و ممکن است همه اعضای کابینه یا نصف به علاوه یک آن از پارلمان رأی اعتماد بگیرد. او تأکید کرد چارچوب هماهنگی از السودانی برای تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن به شدت حمایت می‌کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8266937/چارچوب-هماهنگی-به-السودانی-اختیار-کامل-داده-است

دکمه بازگشت به بالا