اخبار بین المللی

وقوع توفان در بنگلادش ۹ کشته بر جا گذاشت

وقوع توفان در بنگلادش ۹ کشته بر جا گذاشت
مقامات بنگلادش روز سه شنبه اعلام کردند با عبور توفانی موسوم به “سیترانگ” از مناطق جنوبی این کشور ۹ نفر کشته و حدود یک میلیون نفر وادار به ترک مناطق سکونت خود شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، توفان سیترانگ شامگاه دوشنبه بیشترین اثر خود را بر جزیره “بهولا” در جنوب بنگلادش گذاشت و بامداد سه شنبه به ایالت مگالایا در شمال شرق هند رسید.
به گفته وزارت مدیریت بلایای طبیعی بنگلادش، مقامات از روز دوشنبه حدود یک میلیون نفر را از مناطق مسطح، جزایر و اطراف رودخانه‌ها تخلیه و آن‌ها را در مناطق امن مستقر کردند.
از حدود ۳۳ هزار آواره روهینگیا که در جزیره “باشان چار” در خلیج بنگال اسکان داده شده اند نیز خواسته شد از سرپناه‌های خود خارج نشوند.
سازمان ملل می‌گوید بنگلادش با حدود ۱۷۰ میلیون نفر جمعیت، در میان کشور‌هایی طبقه بندی شده است که بیشترین تاثیر را از بلایای طبیعی و پدیده‌های آب و هوایی می‌گیرند.
دانشمندان بر این باورند که گرمایش زمین، احتمالا تعداد و قدرت گردباد‌ها و توفان‌ها را در کشور‌های جنوب آسیا در حاشیه خلیج بنگال افزایش خواهد داد.
توفان آمفان که دومین ابرتوفان به ثبت رسیده در خلیج بنگال بود، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ کشته و چندین میلیون آواره در بنگلادش و هند بر جا گذاشت.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8267571/وقوع-توفان-در-بنگلادش-۹-کشته-بر-جا-گذاشت

دکمه بازگشت به بالا