اخبار بین المللی

ریشی سوناک رسما نخست وزیر انگلیس شد

ریشی سوناک رسما نخست وزیر انگلیس شد
ریشی سوناک روز سه شنبه پس از دیدار با پادشاه چارلز سوم، سومین نخست وزیر انگلیس در سال جاری شد.
به گزارش ، ریشی سوناک، سومین نخست‌ وزیر انگلیس در دو ماه گذشته پس از استعفای لیز تراس، رهبری دولت گرفتار در بحران اقتصادی و سیاسی انگلیس را عهده‌دار شده است.
روز گذشته پس از کناره‌گیری پنی موردانت، سیاستمدار میانه‌رو که نتوانست حمایت کافی قانون‌گذاران را به دست بیاورد و همچنین کناره‌گیری بوریس جانسون که گفت دیگر نمی‌تواند حزب را متحد کند، سوناک برای تصاحب قدرت بی‌رقیب شد.
سوناک، وزیر دارایی اسبق ۴۲ ساله در کمتر از دو ماه سومین نخست وزیر انگلیس شد و موظف است ثبات را به کشوری بازگرداند که سال‌ها آشفتگی سیاسی و اقتصادی را تجربه کرده است. انگلیس از زمانی که در سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا داد، در یک وضعیت بحرانی دائمی گرفتار شده و نبردی را در «وست مینستر» بر سر آینده کشور به راه انداخته که امروز همچنان حل نشده باقی مانده است.
سوناک که والدینش اصالت هندی پنجابی دارند، اولین فرد رنگین‌پوستی است که نخست وزیر انگلیس می‌شود. با توجه به استعفا‌های پی در پی همتایان پیشین او، پیروزی سوناک حتی بدون رای‌گیری رسمی از نمایندگان اعلام شده است. امری که درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات سراسری را افزایش داده است.
آنجلا راینر، نماینده پارلمان و معاون رهبر حزب کارگر می‌گوید: «محافظه‌کاران ریشی سوناک را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کردند بدون اینکه او حتی یک کلمه در مورد نحوه اداره کشور صحبت کرده باشد. او هیچ حکمی ندارد و هیچ ایده‌ای ندارد که افراد شاغل به چه چیزی نیاز دارند. ما به یک انتخابات عمومی نیاز داریم تا مردم در مورد آینده کشور نظر بدهند». 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8267464/ریشی-سوناک-رسما-نخست-وزیر-انگلیس-شد

دکمه بازگشت به بالا