اخبار بین المللی

پرواز آزمایشی هواپیمای جدید چین در هوای منجمد

پرواز آزمایشی هواپیمای جدید چین در هوای منجمد
چین پرواز آزمایشی هواپیمای بزرگ مسافربری سی ۹۱۹ خود را در حالت انجماد طبیعی در هوا و خاک این کشور با موفقیت در شهر شیان در استان شانشی در شمال غرب این کشور انجام داد.
به نقل از سی سی تی وی، پیش از این، در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ این کشور نتوانسته بود با آزمایش پرواز هوای منجمد طبیعی در منطقه اویغور به نتیجه برسد و مجبور به تکمیل انجام آزمایش در گریت لیکس در زمستان در آمریکای شمالی شد. دریاچه‌های بزرگ یا گریت لیکس The Great Lakes به پنج دریاچه‌ای گفته می‌شود که در مرز آمریکا با کانادا قرار گرفته و چندین ایالت آمریکا را در بر می‌گیرد و در ماه مارس (اسفند)، هوای این منطقه منجمد است.
اما برخی شرایط و پس از آن همه گیری کرونا، مانع آزمایش پرواز هواپیمای چینی شد، اما اینک توانست این پرواز را با موفقیت در خاک خود در هوای منجمد انجام دهد. این پرواز با کمک پرواز شناسایی در شرایط منجمد انجام شد. انجام این پرواز آزمایشی در شرایط منجمد طبیعی، از شروط کسب مجوز بین المللی پرواز است.
دینگ جانلیانگ، معاون مهندس ارشد پرواز آزمایشی گفت: مجوز پرواز را در شرایط انجماد در هوای دریاچه‌های بزرگ آمریکای شمالی می‌دادند پس هواپیما‌های جدید باید در این  آزمایش شرکت می کردند اما ما آن را در خاک چین به خوبی انجام دادیم. آزمایش ما در سه مرحله انجام شد. ابتدا هواپیمای شناسایی آب و هوای منجمد هوا و جغرافیای انجماد طبیعی را پیدا کرد. در مرحله دوم هواپیمای ما با پرواز شناسایی رفت و در مرحله سوم به تنهایی در این آب و هو در شهر شیان در استان شانشی در شمال غرب پرواز کرد.
یانگ تائو، رئیس ایستگاه هواشناسی گفت: وقتی فرمانده پرواز سؤالات بیشتری درباره وضعیت هوا و هواپیما از خلبان و خدمه پرسید، پاسخ سریعی دریافت نکرد. همه نگران بودند. بنابر آمار حوادث پرواز، بسیاری از حوادث پرواز به شرایط انجماد طبیعی هواپیما مربوط است. همه نفس‌ها را حبس کرده بودند. یک دقیقه بعد، خدمه به برج مراقبت گزارش دادند که پرواز خوب بوده و می‌خواهند بازگردند.
ژائو ژیبکیانگ، رئیس گروه پرواز حرفه‌ای گفت: هواپیمای ساخت ما، پرواز انعطاف پذیر حالت شناور و حالت شهپر هواپیما‌ها را تکمیل کرد که تیغه‌های متحرک انتهای بال‌های هواپیما هستند که از نوسان هواپیما جلوگیری می‌کنند و هنگامی که از سه اینچ (۷/۵ سانت) یخ پوشانده شد، پرواز آزمایشی را با تمام تنظیمات مناسب انجام داد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8267833/پرواز-آزمایشی-هواپیمای-جدید-چین-در-هوای-منجمد

دکمه بازگشت به بالا