اخبار بین المللی

پایگاه نظامی جدید رژیم صهیونیستی در جزایر سقطری یمن

پایگاه نظامی جدید رژیم صهیونیستی در جزایر سقطری یمن
این امر امروز جمعه، دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که امارات، «رفعت الثقلی» فرماندار را به ابوظبی احضار کرد تا درباره ایجاد پایگاه هوایی جدید در منطقه نوگاد در جزیره سقطری گفت‌وگو کند.
به گزارش خبرگزاری یمن (وکاله الصحافه الیمنیه)، این منابع تأیید کردند که مقام دیپلماتیک اماراتی و «محمود فتحعلی الخواجه» سفیر ابوظبی در رژیم صهیونیستی، قطعه زمین بزرگی را در منطقه حفاظت شده هاجهار در بالای قله کوه هاجهار مشرف به ساحل «هادیبو» مرکز مجمع الجزایر سقطری یمن، واقع در اقیانوس هند، خریداری کرده است.
این منابع اعلام کردند که خرید زمین پس از بازدید یک هیئت نظامی صهیونیست از این منطقه در اول سپتامبر (۱۰ شهریورماه) صورت گرفت.
بیشتر بخوانید:
رشته کوه «هاجهار» شامل گیاهان و درختان کمیاب، مناظر زیبا و جنگل‌های شگفت‌انگیز است.
امارات در سال ۲۰۲۰ پس از تسلط بر شهر هادیبو در ژوئن همان سال و اخراج مقامات موسوم به «مشروعیت» با حمایت نیرو‌های سعودی حاضر در این جزیره، پایگاه نظامی مشترک دریایی با رژیم صهیونیستی در سقطری اشغالی ایجاد کرد.
طی دو سال گذشته، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی تعدادی از مراکز سیستم‌های نظارتی مرتبط با زیردریایی‌های جاسوسی کوچک را در جزیره «عبدالکوری» و اتاق عملیات اصلی در منطقه «رأس قطینان» در جنوب غربی سقطری مستقر کرده است.
این در حالی است که تحلیلگران نظامی بر این باورند که آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق اشغال جزیره سقطری یمن به دنبال کنترل مسیر‌های کشتیرانی در اقیانوس هند و دریای عرب هستند.
پیش از این نیز دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی طی دوره آتش بس موقت، بیش از یک میلیارد دلار نفت این کشور را غارت کرده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8269827/پایگاه-نظامی-جدید-رژیم-صهیونیستی-در-جزایر-سقطری-یمن

دکمه بازگشت به بالا