اخبار بین المللی

تاکید رئیس‌جمهوری عراق بر تسریع تشکیل دولت

تاکید رئیس‌جمهوری عراق بر تسریع تشکیل دولت
«عبد اللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق امروز (جمعه، ۲۸ اکتبر) با تاکید بر لزوم تقویت وحدت ملی در عراق، اعلام کرد که تشکیل دولت جدید گامی اساسی در جهت عبور از بحران است.
طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، عبداللطیف رشید امروز در کاخ السلام بغداد میزبان «خضیر الخزاعی» رئیس دفتر سیاسی حزب حامیان اسلام در عراق بوده و الخزاعی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور عراق و آغاز این مسئولیت را به وی تبریک گفته است.
رشید نیز ضمن قدردانی از الخزاعی و با تاکید بر اینکه «تشکیل دولت جدید گامی اساسی برای غلبه بر بحران‌ها است»، بر لزوم «کسب حمایت برای برآورده‌کردن خواسته‌ها و مطالبات مرم عراق» تاکید کرد.
رئیس‌جمهور عراق در ادامه گفت: «وضعیت کنونی مستلزم تقویت وحدت ملی، غلبه بر مشکلات و تلاش برای برقراری ثبات در کشور و حفظ امنیت شهروندان است».
شایان ذکر است مجلس نمایندگان عراق با اکثریت قاطع به برنامه دولت «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و کابینه آن رأی اعتماد داد.
نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق پیش از این در خصوص مسائل داخلی عراق گفت که دولت وی سعی خواهد از طریق گفتگو‌های ملی در داخل و خارج پارلمان، مسائل و اختلافات داخلی را حل و فصل کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8269656/تاکید-رئیس‌جمهوری-عراق-بر-تسریع-تشکیل-دولت

دکمه بازگشت به بالا