اخبار بین المللی

کمک ۶۸ میلیون دلاری چین به سیل‌زدگان پاکستان

کمک ۶۸ میلیون دلاری چین به سیل‌زدگان پاکستان
به گزارش نشریه دنیانیوز از اسلام آباد، چین یک بار دیگر برای ارائه کمک اضطراری معادل ۵۰۰ میلیون یوان (بیش از ۶۸ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا) به سیل زدگان پاکستان اعلام آمادگی کرد.
براساس این گزارش به نقل از منابع، چین پیش از سفر ماه آینده “شهباز شریف” نخست وزیر پاکستان به این کشور، تصمیم گرفت به بازسازی مناطق سیل زده پاکستان کمک کند.
به گفته منابع، چین، پاکستان را از ارائه کمک اضطراری آگاه کرده است و تفاهم نامه آن در جریان سفر شهباز شریف به این کشور امضاء خواهد شد.
چین در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ نیز ارائه کمک ۳۰۰ میلیون یوان به پاکستان را اعلام کرده بود که به این ترتیب مجموع کمک‌های چین به سیل زدگان پاکستان به ۸۰۰ یوان خواهد رسید.
درپی وقوع سیل‌های ویرانگر و افزایش تعداد قربانیان سیل در پاکستان کمک‌های بین المللی به این کشور نیز همچنان ادامه دارد و به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور تاکنون بیش از ۸۰ محموله امدادی از طریق خطوط هوایی به این کشور منتقل شده است.
در این راستا آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در مراسم افتتاحیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل خواستار حمایت جامعه جهانی از کشور‌های تحت تاثیر تغییرات اقلیمی شده و تاکید کرد باید از کشور‌های در حال توسعه و بزرگترین تولید کنندگان سوخت‌های فسیلی و گاز کربن مالیات گرفته شود تا بتوان از سایر کشور‌های تحت تاثیر معضل تغییرات آب و هوایی حمایت کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8271290/کمک-۶۸-میلیون-دلاری-چین-به-سیل‌زدگان-پاکستان

دکمه بازگشت به بالا