اخبار بین المللی

اردوغان با موشک جدیدش یونان را تهدید کرد

اردوغان با موشک جدیدش یونان را تهدید کرد
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در افتتاحیه کارخانه تولید خودرو‌های برقی TOGG ترکیه به صنعت دفاعی ترکیه اشاره کرد و یونان را با موشک‌های «تایفون» ساخت کشورش تهدید کرد.
او با اشاره به اینکه موشک‌های تایفون افتخاری برای مردم ترکیه است، گفت: «هر کسی به دستاورد‌های خود افتخار می‌کند. ترک‌ها به موشک تایفون افتخار می‌کنند.»
همانطور که وی با اشاره به اینکه موشک‌های بیشتر نیز آزمایش خواهد شد، افزود: «تایفون به سرعت وارد دستور کار یونان و یونانی‌ها شد. هنوز کجای کار هستید؟ آزمایشات بیشتری در راه است.»
اردوغان در خصوص حضور خودروی برقی ترکیه در خیابان‌های اروپا ابراز امیدواری کرد.
پیش از این در ادامه تنش‌های ترکیه و یونان، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد در واکنش به تجهیز غیرقانونی جزایر دریای اژه سفیر یونان را احضار کرده و به آمریکا نیز یادداشت اعتراضی داده است.
ترکیه روز سه شنبه گذشته یک موشک بالستیک کوتاه برد تایفون را بر فراز دریای سیاه آزمایش کرد. این پرتابه ۵۶۱ کیلومتر (۳۵۰ مایل) قبل از سقوط در سواحل بندر سینوپ پرواز کرده است. این موشک بخشی از پروژه موشکی مخفی ترکیه است.ترکیه در سال ۲۰۱۹ یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس-۴۰۰ ساخت روسیه را تحویل گرفت به این امید که با این همکاری بتواند به توسعه سیستم خود کمک کند. در پی این اقدام، برنامه موشکی بالستیک آمریکا ترکیه را تحریم کرد و آن را از کار بر رویِ و دریافت جت‌های رادارگریز F-۳۵ شرکت لاکهید مارتین منع کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8271154/اردوغان-با-موشک-جدیدش-یونان-را-تهدید-کرد

دکمه بازگشت به بالا