اخبار بین المللی

پررنگ شدن نظریه تقلب در آستانه انتخابات کنگره آمریکا

پررنگ شدن نظریه تقلب در آستانه انتخابات کنگره آمریکا
کسانی که وقت خود را برای نظارت بر صندوق‌های رأی در آریزونا سپری می‌کنند، اطمینان می‌دهند این کار را برای نجات دموکراسی و جلوگیری از تکرار تقلب گسترده‌ای انجام می‌دهند که به گفته آن‌ها منجر به شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، از دیدگاه مسئولان برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره و سنا، فعالان حقوق انتخاباتی و بسیاری از شهروندان حضور این ناظران بیش از همه نشان دهنده تاثیر نظریه توطئه آمیز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری است که مستندی که چند هفته پیش از انتخابات میان دوره‌ای منتشر شد عامل بروز آن است.
این فیلم به کارگردانی دنیش دسوزا که در ماه مه اکران شد نشان می‌دهد که چطور در یک عملیات دقیق صندوق‌های رای در ایالت‌هایی که برای جو بایدن تعیین کننده بودند پر شدند. دسوزا که از فیلم خود دفاع می‌کند افرادی را که از صندوق‌های رای محافظت می‌کنند، وطن پرست می‌داند.
جرد هولت، پژوهشگر موسسه گفتگو‌های راهبردی در لندن می‌گوید آنچه ادعا‌ها در خصوص دموکرات‌ها را از سایر تئوری‌های توطئه متمایز می‌کند این است که فعالان به این نتیجه رسیده اند که خود باید کنترل امور را به دست بگیرند.
پررنگ شدن نظریه تقلب در انتخابات این در حالی مطرح شده است که نتیجه تحقیقات متعدد نشان داد در انتخابات ۲۰۲۰ تقلبی صورت نگرفته است.
شیوه‌های تایید امضا‌ها و ثبت نام اجباری در فهرست‌های انتخابات به منظور جلوگیری از تقلب حتی در ایالت‌هایی به کار گرفته می‌شود که در آن‌ها شخص می‌تواند به نمایندگی از شخص دیگری رای دهد.
لورن مینیت، استاد علوم سیاسی دانشگاه راتگرز می‌گوید: این اقدامات به دلیل آن است که باوجود تلاش‌ها برای اثبات تقلب، هیچ مدرکی در خصوص تقلب در انتخابات سال ۲۰۲۰ وجود ندارد. شما می‌توانید برای میکی ماوس هم برگه رای بگیرید، اما اگر میکی ماوس در فهرست انتخابات ثبت نام نکرده باشد رای او محاسبه نمی‌شود.
پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰، اظهارات دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات باعث شد تا جمعیت کثیری از هواداران او به ساختمان کنگره حمله کرده و خسارات زیادی به آن وارد کنند.
انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا قرار است هشت نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شود. در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا انتخاب می‌شوند. همزمان نامزد‌های دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا نیز به رقابت خواهند پرداخت.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8271099/پررنگ-شدن-نظریه-تقلب-در-آستانه-انتخابات-کنگره-آمریکا

دکمه بازگشت به بالا