اخبار بین المللی

آغاز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

آغاز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی
صهیونیست‌ها امروز سه شنبه برای انتخاب ۱۲۰ نماینده در کنِسِت به پای صندوق رای رفتند.
پیش بینی کارشناسان این است که میزان مشارکت صهیونیست‌ها در این انتخابات به نسبت گذشته کمتر باشد زیرا ناکارآمدی کابینه‌های مختلف موجب نارضایتی آنان شده است.
هشدار‌های فلسطینیان درباره اجرای عملیات در روز انتخابات کنست رژیم اشغالگر، مقامات تل آویو را به وحشت انداخته و آن‌ها را وادار به تشدید تدابیر امنیتی کرده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند این تعداد هشدار در مقایسه با هشدار‌هایی که سازمان‌های امنیتی رژیم طی یک سال اخیر دریافت کرده اند، بی سابقه است و بر همین اساس حضور نیرو‌های خود را در الخلیل تقویت کردند و آماده باش را افزایش دادند و کرانه باختری را محاصره کردند و گذرگاه‌های نوار غزه را بستند.
به گفته همین رسانه ها، پلیس به شهرک نشینانی که مجوز حمل سلاح دارند توصیه کرده است از بیم عملیات فلسطینیان، روز انتخابات سلاح همراه داشته باشند. در همین چارچوب کانال دوازده عبری اعلام داد اماکن عملیات اخیر فلسطینیان علیه نیرو‌های اشغالگر و شهرک نشینان آن، از جمله عوامل نگرانی رژیم صهیونیستی است. به گفته آن‌ها عملیات دیگر صرفا در شمال کرانه باختری روی نمی‌دهد بلکه به سمت جنوب از جمله الخلیل و اریحا نیز کشیده شده است.
این پنجمین انتخابات کنست است که با توجه به بی ثباتی سیاسی در فلسطین اشغالی ظرف چهار گذشته برگزار می‌شود، زیرا کابینه هایی که پس از هر انتخابات تشکیل می‌شوند قادر به ادامه کار نیستند که در نتیجه آن کنست منحل و انتخابات جدید برگزار می‌شود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272577/آغاز-انتخابات-پارلمانی-رژیم-صهیونیستی

دکمه بازگشت به بالا