اخبار بین المللی

نیویورک تایمز: تحریم کنندگان روسیه بزرگ‌ترین مشتریان آن هستند

نیویورک تایمز: تحریم کنندگان روسیه بزرگ‌ترین مشتریان آن
هستند
بر اساس داده‌های تجاری گردآوری شده توسط رصدخانه پیچیدگی اقتصادی، تعدادی از کشور‌ها به طور چشمگیری میانگین حجم ماهانه واردات خود از روسیه را در سال جاری افزایش داده اند.
به گزارش راشا تودی به نقل از نیویورک تایمز، هند و ترکیه به عنوان واردکنندگان عمده کالا‌ها و محصولات روسی ظاهر شده و به ترتیب ۴۳۰% و ۲۱۳% افزایش واردات کالا‌های روسی را گزارش کرده اند. برزیل که واردات آن از روسیه ۱۶۶ درصد افزایش یافته، در رتبه سوم این فهرست قرار می‌گیرد. همچنین، صادرات روسیه به چین ۹۸ درصد و به عربستان ۴۵ درصد افزایش داشته است.
برخی از کشور‌هایی که واردات خود را از روسیه افزایش داده اند، از جمله کشور‌هایی بوده اند که نقش فعالی در مخالفت با سیاست‌های روسیه در خصوص اوکراین داشته اند. از جمله این کشور‌ها می‌توان به اسپانیا اشاره کرد که واردات خود از روسیه را ۱۱۲ درصد افزایش داده است. همچنین صادرات از روسیه به بلژیک، هلند، ژاپن، آلمان و نروژ به ترتیب ۱۳۰، ۷۴، ۴۰، ۳۸ و ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، کل گردش مالی روسیه با هلند ۳۳ درصد و همچنین با ژاپن ۱۳ درصد رشد کرده است.
همچنین در این گزارش آمده است که چین و ترکیه صادرات کالا به روسیه را افزایش دادند. بر اساس آمارها، پکن حجم صادرات به روسیه را ۲۴ درصد و ترکیه ۱۱۳ درصد افزایش داده است.
به نظر می‌رسد علی‌رغم اقدامات تبلیغاتی مانند اخراج سفرای روسی یا اعلام بسته‌های تحریمی که چند و، چون اعمال آن‌ها مورد بررسی قرار نگرفته است، کشور‌های گوناگون میزان مبادلات تجاری با روسیه را در ماه‌های اخیر افزایش داده و به دنبال گسترش روابط اقتصادی خود با روسیه بوده اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273126/نیویورک-تایمز-تحریم-کنندگان-روسیه-بزرگ‌ترین-مشتریان-آن-هستند

دکمه بازگشت به بالا