اخبار بین المللی

ژاپن به دنبال استقرار موشک‌های مافوق صوت تا کمتر از ده سال دیگر

ژاپن به دنبال استقرار موشک‌های مافوق صوت تا کمتر از ده سال
دیگر
رسانه‌ها می‌گویند در پی وقوع جنگ اوکراین و همچنین افزایش تنش بین توکیو و پیونگ یانگ، وزارت دفاع ژاپن به دنبال افزایش توان دفاعی خود است.
به گزارش رویترز، ژاپن قصد دارد تا پایان سال در استراتژی امنیت ملی خود و همچنین سایر اسناد کلیدی دفاعی که دارد تجدید نظر کند. این کشور در حال بررسی استقرار موشک‌های مافوق صوت تا ۸ سال دیگر است. موشک‌های مافوق صوت می‌توانند حداقل پنج برابر سریعتر از سرعت صوت و در مسیری پیچیده پرواز کنند و رهگیری آن‌ها بسیار دشوار است.
گفته می‌شود ژاپن قصد دارد موشک‌های دوربرد را در سه ایالت مستقر کند که اولین گام برای افزایش قابلیت‌های ضد حمله آن است. ژاپن قبلاً گفته است قصد دارد برد موشک‌های زمینی خود را افزایش دهد تا به ارتش توانایی حمله به اهداف دور را هم در دریا و هم در خشکی بدهد.
گفتنی است، در هفته‌های اخیر تنش‌ها بین ژاپن و کره شمالی به شدت بالا رفته است. روز گذشته، کره شمالی برای دومین روز پیاپی اقدام به شلیک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن کرد. در پی این اقدام، وزارت دفاع ژاپن با صدور بیانیه‌ای از تمامی ساکنان در مناطق میاگی، یاماگاتا، و نیاگاتا خواست به پناهگاه رفته و یا در منزل خود بمانند و وارد محیط‌های باز نشوند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8274561/ژاپن-به-دنبال-استقرار-موشک‌های-مافوق-صوت-تا-کمتر-از-ده-سال-دیگر

دکمه بازگشت به بالا