اخبار بین المللی

۲۰۰ فعال محیط زیست در هلند بازداشت شدند

۲۰۰ فعال محیط زیست در هلند بازداشت شدند
رسانه‌های هلندی به نقل از پلیس این کشور گزارش دادند که مجریان قانون بیش از ۲۰۰ فعال محیط زیستی از جمله کسانی را که دیروز جلوی خروج چندین جت شخصی از فرودگاه «اسخیپول» آمستردام را گرفته بودند، دستگیر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بیشتر این دستگیری‌ها در ارتباط با اقدامات اقلیمی دیروز در فرودگاه اصلی آمستردام صورت گرفته است.
سخنگوی دادگستری با بیان اینکه در حال حاضر رسیدگی به بازداشت شدگان در حال انجام است، افزود که بر اساس این گزارش، آینده آن‌ها توسط دادستانی عمومی مشخص خواهد شد.
روز گذشته، شماری از فعالان محیط زیستی که خواستار مهار تغییرات اقلیمی هستند وارد فرودگاه «اسخیپول» آمستردام شدند و روی باند فرودگاه جلوی چرخ‌های جت‌های شخصی نشستند تا از خروج آن‌ها جلوگیری کنند. در یک اقدام محیط زیستی دیگر در هلند، تظاهرکنندگان در فرودگاه تابلو‌هایی را در دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود «حمل و نقل هوایی را محدود کنید» و «تعداد قطار‌ها را زیاد کنید».
گفتنی است، حمل و نقل هوایی از طریق انتشار اکسید‌های نیتروژن، بخار آب و ذرات سولفات و دوده در ارتفاعات بالا بر اتمسفر زمین تأثیر می‌گذارد که می‌تواند تغییرات اقلیم و گرم شدن هوای کره‌ زمین را به شدت افزایش دهد. از همین جهت، بسیاری از فعالان محیط زیستی مخالف استفاده از این نوع حمل و نقل هستند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8276811/۲۰۰-فعال-محیط-زیست-در-هلند-بازداشت-شدند

دکمه بازگشت به بالا