اخبار بین المللی

اخطار نیرو‌های یمن به غارتگران نفت این کشور: حمله به «بندر قنا» کار ماست

اخطار نیرو‌های یمن به غارتگران نفت این کشور: حمله به «بندر
قنا» کار ماست
یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح انصارالله در توئیتی نوشت: نیرو‌های مسلح تلاش برای سرقت نفت خام را از طریق بندر قنا ناکام گذاشتند. دشمن اشاره به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و عناصر وابسته به رژیم سعودی این بندر برای قاچاق استفاده می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، او افزود: نیرو‌های مسلح پس از ارسال چند پیام هشدار آمیز، اجازه دزدی و قاچاق نفت را به کشتی نفتی که در بندر بود، ندادند.
سخنگوی نیرو‌های مسلح انصارالله، با هشدار به شرکت‌های نفتی در مناطق تحت کنترل یمن درباره صادرات نفت خام گفت: نیرو‌های مسلح بار دیگر بر حمایت از ثروت ملی حاکمیتی تاکید می‌کند چرا که آن را حقوق مردم مظلوم ما می‌داند که در رأس این حقوق، حقوق ماهانه کارمندان دولت در همه مناطق یمن قرار دارد.
به گفته منبع وابسته به مقامات محلی، سخنگوی نیرو‌های مسلح انصارالله، یک روز پس از حمله پهپادی به یک کشتی پهلو گرفته در بندر قنا این مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. بعد از حمله، کشتی نفتی بندر را در جهت عرض دریا ترک کرد.
این دومین حمله‌ای است که انصارالله مسئولیت آن را پذیرفته است. انصارالله بیست و یکم اکتبر، یک نفتکش غول پیکر را در شرق حضرموت در حمله‌ای که آن را «هشدار آمیز» توصیف کرد، هدف قرار داد. حمله در حالی صورت گرفت که کشتی در حال بارگیری نفت خام بود.
انصارالله قبل از این حمله از شرکت‌های نفتی در استان‌های تحت کنترل  عناصر وابسته به رژیم سعودی خواسته بود صادرات محموله‌های نفت خام را متوقف کنند؛ چرا که به عقیده انصارالله عناصر وابسته به رژیم سعودی، درآمد‌های نفتی و گازی را به انحصار خود در می‌آورد و حقوق کارمندان را پرداخت نمی‌کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8280026/اخطار-نیرو‌های-یمن-به-غارتگران-نفت-این-کشور-حمله-به-بندر-قنا-کار-ماست

دکمه بازگشت به بالا