اخبار بین المللی

بورل: برجام از سایر مسائل جداست

بورل: برجام از سایر مسائل جداست
جوزپ بورل، مسئول سیاست‌خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: برجام از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تعیین تکلیف شده و من به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات عمل می‌کنم، تا توافقی را احیا کنم که از اتمی شدن ایران جلوگیری می‌کند.
او در ادامه افزود: این مسیر با وجود مشکلاتی که دارد به کارش ادامه می‌دهد. بن بست همچنان وجود دارد. اما این مساله با سایر موضوعاتی که نگران هستیم ارتباطی ندارد.
گفتنی است، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تازگی در خصوص اقدامات مداخله جویانه بلوک غرب گفته است: «واشنگتن در امور داخلی ایران مداخله می‌کند و به دنبال فرار از مذاکرات هسته‌ای است». وی همچنین در خصوص اتهام‌زنی‌ها در مورد فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه گفته است چنین اظهاراتی فقط با هدف اعمال فشار بر تهران صورت گرفته است.
کی‌یف تاکنون ادعا‌های متعددی را در خصوص ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح کرده است. اما حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان این ادعا را قویا رد کرده و می‌گوید اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، «بی تفاوت نخواهیم بود».

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8283455/بورل-برجام-از-سایر-مسائل-جداست

دکمه بازگشت به بالا