اخبار بین المللی

فرانسه: بحران انرژی می‌تواند به سلطه آمریکا بر اروپا منتهی شود

فرانسه: بحران انرژی می‌تواند به سلطه آمریکا بر اروپا منتهی
شود
«برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در اظهارات خود در مجلس ملی این کشور گفت که درگیری کنونی روسیه و اوکراین و بحران انرژیِ ناشی از آن می‌تواند به سلطه آمریکا بر اروپا منتهی شود.
به گزارش شین‌هوا، لومر در بخشی از اظهارات خود با بیان آنکه او می‌ترسد آمریکا از وضعیت کنونی به نفع خود استفاده کند و منافع اروپا را برهم بزند، بر ایجاد روابط اقتصادیِ متکی بر انرژی با شرکای آمریکایی تاکید کرد.
اظهارات این مقام فرانسوی یک روز پس از آن بیان شد که «امانول مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه از واردات گاز مایع از نروژ و آمریکا ابراز نارضایتی کرد و گفت: «می‌خواهم به دوستان آمریکایی و نروژیمان بگویم ما بسیار قدردان کمک شما هستیم که برای ما گاز می‌فرستید، اما مشکلی هست، ما نمی‌توانیم در دراز مدت روی گازی که ۴ برابر گرانتر از معمول است، حساب کنیم.»
به گزارش بی‌اف‌ام‌تی‌وی، آمریکا مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو به صنعتکاران و مزرعه‌داران کمک‌رسانی کرده است تا آن‌ها را تشویق به افزایش تولید خود کند.
پیشتر از این هم اوایل هفته جاری، امانوئل مکرون در اظهارات خود در نشست سران دولتی در پراگ گفت زمستان ۲۰۲۳/۲۰۲۴ از نظر تامین گاز بسیار سخت‌تر از زمستان سال جاری خواهد بود و افزود: «اروپا مذاکرات با تامین کنندگان گاز را تشدید کرده و با شرکای بزرگ آسیایی برای خرید گاز هماهنگ خواهد شد. همچنین مکانیسم‌هایی برای تضمین همبستگی مالی بین کشور‌های اروپایی برای خرید انرژی ایجاد می‌شود.»
در حال حاضر کشور‌های اروپایی به بهانه حملات روسیه به اوکراین تحریم‌هایی را در زمینه انرژی علیه مسکو وضع کرده‌اند که باعث به چالش کشیده شدن خودشان شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8257631/فرانسه-بحران-انرژی-می‌تواند-به-سلطه-آمریکا-بر-اروپا-منتهی-شود

دکمه بازگشت به بالا