اخبار بین المللی

تعطیل شدن نیمی فرانسه درپی اعتصابات سراسری

تعطیل شدن نیمی فرانسه درپی اعتصابات سراسری
اعتصاب کارگران صنایع و بخش‌های مختلف کشور فرانسه از امروز (سه‌شنبه) بیشتر از همه به حمل و نقل شهری ضربه وارد کرد تاجایی که حدود نیمی از بار ترافیکی قطار‌های شهری به حالت تعلیق درآمد.
از روز‌های قبل کارگران بخش‌هایی مانند حمل‌ونقل، انرژی، آموزش، جمع‌آوری زباله و کشاورزی اعلام کرده بودند که روز سه‌شنبه به فراخوان اتحادیه‌های کارگری در این کشور برای اعتصاب سراسری ملحق می‌شوند.
پیش از این کارگران بخش انرژی و پالایشگاه‌های فرانسه در اعتراض به وضعیت معیشت و حقوق خود اعتصابات گسترده‌ای برگزار کرده اند. کارکنان راه‌آهن فرانسه نیز اعلام کرده بودند که از روز سه‌شنبه به جمع معترضان خواهند پیوست.
در روز‌های گذشته بیشتر کارکنان شرکت توتال انرژی فرانسه به دعوت اتحادیه‌های کارگری و به ویژه کنفدراسیون عمومی کار (CGT) اعتصاب خود را از ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) آغاز کردند و این اعتصاب از آنجا که در مهلت مقرر به نتیجه نرسید تا امروز ادامه یافته است. خواسته کارکنان توتال انرژی، افزایش ۱۰ درصدی دستمزد است.
در این اعتصاب، کارکنان شرکت توتال با محاصره پالایشگاه‌ها از خروج و عرضه سوخت از پالایشگاه‌ها و بخش پتروشیمی پیوسته به اعتصاب، جلوگیری کرده‌اند.
شایان ذکر است شرکت فرانسوی توتال به تازگی یک قرارداد جدید امضا کرد تا تولید گاز طبیعی قطر را افزایش داده تا به این ترتیب با بحران انرژی در اروپا مقابله کند با وجود این اعتصابات مشخص نیست توتال تا چه اندازه ضرر خواهد کرد.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8262155/تعطیل-شدن-نیمی-فرانسه-درپی-اعتصابات-سراسری

دکمه بازگشت به بالا