اخبار بین المللی

سرمایه گذاری ۳/۵ میلیارد یورویی هلند در بخش نظامی

سرمایه گذاری ۳/۵ میلیارد یورویی هلند در بخش نظامی
وزارت دفاع هلند در چرخش سیاسی کاملی اعلام کرد دولت این کشور تا ۳.۵ میلیارد یورو (۳.۴۴ میلیارد دلار) در تدارکات نظامی خود در پی تهاجم روسیه به اوکراین سرمایه گذاری خواهد کرد.
به گزارش رویترز، پس از سال‌ها کاهش بودجه (نظامی)، ارتش هلند بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ یک سامانه توپخانه موشکی و ۱۰ توپ هویتزر را به قیمت یک میلیارد یورو خریداری خواهد کرد.
کریستوف ون در مات، وزیر دفاع جوان هلند در نامه‌ای به پارلمان نوشت این کشور همچنین یک سامانه دفاع هوایی متحرک تا سقف ۲.۵ میلیارد یورو خریداری خواهد کرد.
وی گفت: «جنگ در قاره اروپا اهمیت توانایی عمل در همه زمینه‌های خشونت زا را نمایان می‌سازد»
هلند از سال ۲۰۰۴ توپخانه موشکی نداشته است یعنی از زمانی که کاهش بودجه دفاعی این کشور منجر به این شد که سامانه اش را به فنلاند بفروشد.
وان در مات همچنین تاکید کرد که از سامانه جدید پدافند هوایی متحرک برای بهبود دفاع در برابر تهدید بالگردها، هواپیماها، پهپاد‌ها و موشک‌های کروز دشمن استفاده می‌شود.
عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین  در ۲۴ فوریه در میان سایر کشور‌های عضو ناتو نگرانی‌های امنیتی ایجاد کرده است. لهستان نیز قرار است از کره جنوبی سامانه‌های توپخانه‌ای راکتی خریداری کند.
دولت هلند در ماه ژوئن از افزایش سرمایه گذاری در بعد نظامی برای رساندن بودجه دفاعی این کشور به هدف ناتو که حداقل ۲ درصد تولید ناخالص داخلی است خبر داد؛ برای این سرمایه گذاری، بودجه دفاعی هلند در سال ۲۰۲۴ میلادی ۲.۰۳ درصد و در سال ۲۰۲۵ میلادی ۲.۰۱ درصد خواهد بود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263053/سرمایه-گذاری-۳۵-میلیارد-یورویی-هلند-در-بخش-نظامی

دکمه بازگشت به بالا