اخبار بین المللی

نگرانی‌ها درخصوص درهم شکستن صنعت اروپا درپی بحران انرژی

نگرانی‌ها درخصوص درهم شکستن صنعت اروپا درپی بحران
انرژی
مدیران و سیاستمداران اروپایی درخصوص زمستان سخت و درهم شکستن صنایع در اثر افزایش بهای انرژی هستند.
این مطلب را روزنامه فایننشنال تایمز در شماره جدید خود اعلام کرده و در این خصوص نوشت: «سنت گوبن» گروه فرانسوی مصالح ساختمانی، از جمله این شرکت‌ها است که در پی توافق مدیران برای کاهش هزینه‌های انرژی، در حال تدارک لباس گرم و دستکش برای کارکنان انبار خود است. این شرکت مقرر کرده تا به جای تنظیم دما بر روی ۱۵ درجه سانتیگراد، درجه حرارت ۸ درجه را در انبار‌های خود تنظیم کند. مدیران ارشد این گروه تولیدی می‌گویند کار در دمای ۸ درجه سانتیگراد مانند فعالیت در بیرون است بنابراین ما باید همه ابزار‌ها را برای کار در یک محیط بیرونی فراهم کنیم.
اما کارشناسان می‌گویند پایین آوردن درجه حرارت محل کار سبب کاهش هزینه‌ها نمی‌شود. در پی آغاز جنگ در اوکراین و تحریم روسیه و افزایش بی سابقه بهای انرژی، وضعیت حاکم بر اروپا به موضوعی برای بقا تبدیل شده است.
«میز گرد اروپا برای صنعت» در نامه‌ای به «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس اتحادیه اروپا اعلام کردند: افزایش قیمت انرژی باعث کاهش نگران کننده در رقابت پذیری مصرف کنندگان انرژی صنعتی اروپا شده است. بدون اقدام فوری برای محدود کردن قیمت‌ها برای خسارت جبران‌ناپذیر خواهد بود.
به نوشته این روزنامه، اما در ظاهر شرکت‌های صنعتی اروپایی چهره شجاعانه از خود در برابر بحران انرژی نشان می‌دهند و با بحث بر سر اقدامات صرفه‌جویانه در مصرف انرژی و کاهش سایر هزینه‌ها ادعا می‌کنند که زمستان را پشت سر می‌گذارند. همزمان برخی دیگر نیز به دنبال استفاده دوباره از زغال سنگ و سایر سوخت‌های فسیلی هستند.
با این وجود شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ حتی پیش از شروع زمستان در حال کاهش تولید هستند. از این رو مدیران اجرایی بسیاری از کارخانه‌ها از جمله بخش‌های تولیدی کود و سرامیک هشدار داده اند که در حال از دست دادن بازار‌های جهانی به دلیل کاهش تولید هستند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263054/نگرانی‌ها-درخصوص-درهم-شکستن-صنعت-اروپا-درپی-بحران-انرژی

دکمه بازگشت به بالا