اخبار بین المللی

نامه تروئیکای اروپایی به سازمان ملل درباره پهپاد‌های ایرانی

نامه تروئیکای اروپایی به سازمان ملل درباره پهپاد‌های
ایرانی
سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بر پایه ادعا‌های اثبات نشده درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در اوکراین نامه‌ای به سازمان ملل ارسال کرده و خواستار تحقیقات درباره ارتباط این موضوع با نقض قطعنامه شورای امنیت، شدند.
در بخشی از این نامه آمده است: «ما از تحقیقات تیم دبیرخانه سازمان ملل برای نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم از دبیرخانه برای اجرای تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت لازم را به عمل بیاوریم.»
تروئیکای اروپایی در حالی خواستار تحقیقات درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شده است که دیروز ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضای این اتحادیه بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه تامین پهپاد برای روسیه می‌خوانند، موافقت کردند.
پیش از این، روسیه ادعا‌های بیان شده درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را به شدت رد و اعلام کرد پهپاد‌های ساخت مسکو در عملیات‌ها استفاده می‌شوند. دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه به کشور‌های غربی در مورد ادامه اتهام زنی به ایران و نیز تشدید تحریم‌ها علیه تهران به این بهانه هشدار داد و این اقدام را حرکتی سیاسی و غیرحرفه‌ای در عرصه جهانی خواند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8264338/نامه-تروئیکای-اروپایی-به-سازمان-ملل-درباره-پهپاد‌های-ایرانی

دکمه بازگشت به بالا