اخبار بین المللی

روسیه: انبار اوکراین با ۱۰۰ هزار تن سوخت را هدف قرار دادیم

روسیه: انبار اوکراین با ۱۰۰ هزار تن سوخت را هدف قرار
دادیم
وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد یک انبار در مرکز اوکراین را که بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت هوانوردی ذخیره می‌کرد، منهدم کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد: «یک انبار سوخت در نزدیکی روستای اسمیلا در استان چرکاسی در مرکز اوکراین که بیش از ۱۰۰ هزار تن سوخت هوانوردی برای نیروی هوایی اوکراین ذخیره کرده بود، منهدم شد».افزون بر این، نیروی هوایی اوکراین امروز اعلام کرد بیش از ۱۲ موشک روسی به تاسیسات انرژی و دیگر زیرساخت‌ها در اوکراین اصابت کرده است.
گفتنی است، چندی پیش در پی انفجار در پل کریمه که شریان اصلی ارسال تدارکات روسیه به اوکراین بود، حملات هوایی به اوکراین شدت گرفت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عنوان کرده بود که سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین در «اقدام تروریستی» انفجار در پل کریمه دست داشته اند.
در روز‌های اخیر، رسانه‌ها از شنیده شدن هشدار حمله هوایی در سراسر اوکراین و وقوع انفجار در برخی مناطق خبر داده اند. از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید اگر مسکو مراکز تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار دهد، جهان باید با حمله به مراکز تصمیم‌گیری مسکو به آن پاسخ دهد. با این حال، برخی مقامات اروپایی از جمله اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نسبت به درگیری مستقیم مسکو و ناتو هشدار داده اند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8265967/روسیه-انبار-اوکراین-با-۱۰۰-هزار-تن-سوخت-را-هدف-قرار-دادیم

دکمه بازگشت به بالا