اخبار بین المللی

هشدار اروپا به ایلان ماسک: پرنده آبی با قوانین ما پرواز می‌کند

هشدار اروپا به ایلان ماسک: پرنده آبی با قوانین ما پرواز
می‌کند
یک مقام اتحادیه اروپا که کار نظارت بر مقررات اینترنت را بر عهده دارد، امروز (جمعه) به ایلان ماسک، رئیس جدید توییتر هشدار داد که این شبکه اجتماعی باید طبق قوانین این اتحادیه در اروپا عمل کند.
به گزارش راشا تودی، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، در واکنش به نوشته ماسک مبنی بر اینکه «پرنده آزاد شده است» در توییتی نوشت: «در اروپا، پرنده طبق قوانین ما (اتحادیه اروپا) پرواز خواهد کرد».
گفتنی است، اتحادیه اروپا قوانین مهمی را با هدف مهار قدرت غول‌های فناوری آمریکا وضع کرده و در مواردی آن‌ها را وادار می‌کند محتوای غیرقانونی یا مضر خود را با دقت بیشتری غربال کنند.
ایلان ماسک پس از خرید توییتر گفته است قصد دارد توییتر را به میدانی دیجیتالی تبدیل کند که در آن عقاید گوناگون به شیوه‌ای سالم به اشتراک گذاشته شده و درباره آن‌ها با آزادی بحث می‌شود. او متعهد شده تعدیل محتوا را به حداقل برساند (کار‌هایی مثل حذف برخی توییت‌ها، حساب‌های کاربری و مواردی از این دست).
برخی انتظار دارند با شروع این تغییرات، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که حساب کاربری‌اش پیش‌تر در توییتر حذف شده بود، دوباره به این شبکه بازگردد. در این میان برخی نگران افزایش اذیت و آزار آنلاین در فضای توییتر هستند چرا که خود ماسک هم به ترول کردن کاربران معروف است. 

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8269581/هشدار-اروپا-به-ایلان-ماسک-پرنده-آبی-با-قوانین-ما-پرواز-می‌کند

دکمه بازگشت به بالا