اخبار بین المللی

اتهام زنی وزیر خارجه اوکراین علیه ایران

اتهام زنی وزیر خارجه اوکراین علیه ایران
وزیر امور خارجه اوکراین ضمن تکرار اتهام‌های بی اساس علیه ایران مبنی بر ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در اوکراین  در اظهارات تندی مدعی شد که ایران شریک روسیه است.
دمیترو کولبا در گفتگو با پایگاه خبری اکسیوس ادعا کرد که کی یف برای دفاع از خود هیچ گونه رحمی از خود در برابر کشور‌هایی که در تجاوزگری روسیه شریک هستند نشان نخواهد داد و اگر ایران به دادن پهپاد ادامه دهد یا موشک در اختیار مسکو قرار دهد شریک اقدامات آن است.
وزیر امور خارجه اوکراین پیشتر پیشنهادی برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران به رئیس جمهور اوکراین ارائه کرد. کی‌یف و متحدان غربی آن در هفته‌های اخیر بار‌ها مسکو را به استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران در حملات به اوکراین متهم کرده اند.
اوکراین ادعا کرده که حدود ۴۰۰ پهپاد ایرانی در حال حاضر علیه غیرنظامیان اوکراین استفاده شده است و مسکو حدود ۲۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین سفارش داده است.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران این هفته گفت: تهران این اتهام را رد کرده است: «ما هیچ سلاح یا هواپیمای بدون سرنشینی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین به روسیه نداده‌ایم».
وی افزود: اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، قطعاً نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهیم بود.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8269585/اتهام-زنی-وزیر-خارجه-اوکراین-علیه-ایران

دکمه بازگشت به بالا