اخبار بین المللی

روسیه: نمی‌توانیم امنیت کشتی‌های تجاری در دریای سیاه را تضمین کنیم

روسیه: نمی‌توانیم امنیت کشتی‌های تجاری در دریای سیاه را
تضمین کنیم
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: تحقیقات ما نشان داد اوکراین حملات پهپادی به کشتی‌ها در دریای سیاه داشته است. پس از استفاده اوکراین از گذرگاه صادرات غلات برای اهداف نظامی، دیگر نمی‌توانیم امنیت کشتی‌های تجاری را در دریای سیاه تضمین کنیم.
در حمله اوکراین در دریای سیاه، یک کشتی هدف قرار گرفت که امنیت کشتی‌های حامل غلات را تامین می‌کرد. هر تدابیری که بدون مشورت روسیه اتخاذ شود، برای ما الزام آور نخواهد بود. ما همچنان برای تامین غذا با بهای پایین، آمادگی داریم.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در نشست خبری پس از پایان نشست سه جانبه با ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شهر سوچی گفت: ما با هدف کمک به کشور‌های فقیر با توافق صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه موافقت کردیم. حمله اوکراین به کشتی‌های روسیه از طریق گذرگاه‌های امنی صورت گرفت که ضمن توافق غلات برای عبور کشتی‌ها در نظر گرفته شده بود.
وی ادامه داد: اوکراین کشتی‌های روسیه و سایر کشتی‌های غیرنظامی را در دریای سیاه تهدید می‌کند و ما خواهان ضمانت امنیت این کشتی‌ها هستیم. اوکراین باید امنیت کشتی‌های غیرنظامی و کشتی‌های اسکورت روسیه را با هدف محقق ساختن امنیت گذرگاه‌های دریایی فراهم کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8272425/روسیه-نمی‌توانیم-امنیت-کشتی‌های-تجاری-در-دریای-سیاه-را-تضمین-کنیم

دکمه بازگشت به بالا