اخبار بین المللی

پادشاه اردن در دیدار هرتزوگ: تل آویو باید از انجام اقدامات یکجانبه پرهیز کند

پادشاه اردن در دیدار هرتزوگ: تل آویو باید از انجام اقدامات
یکجانبه پرهیز کند
شاه اردن در دیدار با رئیس رژیم صهیونسیتی در شرم الشیخ مصر با تاکید بر اینکه تل آویو باید از انجام هر گونه اقدامات یکجانبه گرایانه پرهیز کند، افزود: این گونه اقدامات باعث تضعیف فرصت دستیابی به صلح و حل مسئله فلسطین خواهد شد.
به گزارش روزنامه رای الیوم، رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز جزئیات نشست اسحاق هرتزوگ و عبد الله دوم شاه اردن را که حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در شهر شرم الشیخ مصر برگزار شد، منتشر کردند.
شبکه عبری زبان «کان» رژیم صهیونیستی با اشار به اینکه این نشست شامگاه دیشب در شهر شرم الشیخ برگزار شد، خاطر نشان کرد: عبد الله دوم در این دیدار بر لزوم خودداری اسرائیل از انجام هر گونه اقدامات یکجانبه تاکید کرد وگفت این اقدامات فرصت دستیابی به صلح میان تل آویو و فلسطین را تضعیف می‌کند.
خبرگزاری رسمی اردن «پترا» هم گزارش داد عبد الله دوم در دیدار با هرتزوگ بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای رسیدن به صلحی عادلانه و جامع بر اساس راه حل دو کشوری که تضمینی برای ایجاد تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرز‌های چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است، تاکید کرد.
عبد الله دوم و هرتزوگ در این دیدار همچنین درباره برخی مسایل و پرونده‌های دوجانبه از جمله مسئله آب و انرژی، همکاری سه جانبه میان رژیم اشغالگر، امارات و اردن درباره آب و انرژی و طرح احیای جنوب رود اردن و گسترش و تقویت همکاری دوجانبه میان امان و تل آویو به گفتگو پرداختند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8278856/پادشاه-اردن-در-دیدار-هرتزوگ-تل-آویو-باید-از-انجام-اقدامات-یکجانبه-پرهیز-کند

دکمه بازگشت به بالا