اخبار بین المللی

۱۱ کشته و زخمی درپی زلزله‌ی ۶.۶ ریشتری نپال

۱۱ کشته و زخمی درپی زلزله‌ی ۶.۶ ریشتری نپال
به گزارش رویترز، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۶ در مقیاس ریشتر صبح چهارشنبه کشور نپال را تکان داد؛ مقام‌های نپالی گفتند زلزله در نزدیکی شهر‌های پرجمعیت در منطقه غربی داتی اتفاق افتاده و چندین خانه تخریب شده است.
بولا باتا، معاون پلیس داتی گفت: دست کم شش نفر جان خود را از دست داده اند و پنج تن دیگر هم به شدت زخمی شده اند؛ هشت باب خانه هم به کلی تخریب شده است. بدین ترتیب او آماری را که پیشتر تولسی ریجال، مقام وزارت کشور نپال داده بود تایید کرد.
نپال هنوز در حال بازسازی خرابی‌هایی است که پس از دو زلزله بزرگ در سال ۲۰۱۵ به جا مانده است. در آن سال نزدیک به ۹ هزار نفر جان باختند، شهر‌ها و معبد‌هایی که یادگار قرن‌ها پیش بود به کلی تخریب شدند و خسارتی ۶ میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور وارد شد.
نارایان سیلوال، سخنگوی ارتش نپال گفت: نیرو‌های کمک رسان و امداد و نجات از مسیر زمینی به سرعت به محل حادثه فرستاده شدند و دو فروند بالگرد هم در شهر‌های اطراف محل حادثه به حال آماده باش تدارک دیده شده است.
مرکز لرزه نگاری نپال بزرگی زلزله را ۶.۶ ریشتر اعلام کرد، اما مرکز لرزه نگاری اروپا – مدیترانه گفت بزرگی زلزله در نپال ۵.۶ ریشتر بوده است. مرکز لرزه نگاری اروپا همچنین گفت: مرکز زلزله در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق پیلیبت، شهری پرجمعیت در همسایگی ایالت اوتارپرادش هند و در عمق ۱۰ کیلومتری بود.
گزارش‌های رسانه‌ها پس از زلزله در نپال نشان می‌داد این زمین لرزه در دهلی نو، پایتخت هند و مناطق اطراف آن هم احساس شده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8278900/۱۱-کشته-و-زخمی-درپی-زلزله‌ی-۶۶-ریشتری-نپال

دکمه بازگشت به بالا