اخبار بین المللی

زمستان سخت در انتظار بانک‌های غذایی اروپا

زمستان سخت در انتظار بانک‌های غذایی اروپا
یک موسسه اروپایی در زمینه توزیع غذا با عنوان  Trussell Trust که شامل شبکه‌ای از ۱۳۰۰ مرکز بانک مواد غذایی در سراسر اروپاست در اقدامی فوری یک مرکز درخواست‌های اضطراری راه اندازی کرده است.
این مرکز در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شده اعلام کرده است «هزینه‌های سرسام آور زندگی موجب سونامی ارجاعات زیاد به بانک‌های مواد غذایی شده است. »
به گزارش ایندیپندنت، تقاضا برای غذا از مراکز خیریه در ماه گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است به طوری که مراکز خیریه توزیغ غذا در اروپا نسبت به زمان‌های مشابه در ماه‌های قبل ۴۶ درصد بسته غذا‌های اضطراری بیشتر در بین بانک‌ها توزیع کرده اند.
این گزارش برای نخستین بار است که توسط این مرکز منتشر می‌شود و نشان دهنده شکاف بین کمک‌های مالی و مراکز توزیع مواد غذایی در اروپاست. این موسسه خیریه در بیانیه خود اعلام کرده اگر اوضاع به همین منوال ادامه داشته باشد در ماه‌های آینده بانک‌های مواد غذایی به میزان بیشتری از بسته‌های خوراکی برای توزیع میان مردم نیاز خواهد داشت.
موسسه تراسل تراست هشدار داد که بانک‌های مواد غذایی باید ظرفیت‌های خدمت رسانی خود را در ماه‌های آغازین فصل سرما نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ تا سه برابر افزایش دهند.
پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده این بانک‌های ذخیره مواد غذایی به حداقل ۱۴۰۰ تن مواد غذایی نیاز داشته باشند. کارشناسان اروپایی اعلام کرده اند افزایش بی رویه قیمت سوخت، ادامه بحران اوکراین و تشدید بی سابقه تورم اقتصادی در بیشتر کشور‌های اروپایی مردم را در آستانه فقر و کمبود مواد غذایی قرار داده و ممکن است در زمستان امسال این امر تشدید شود.
در روز‌های گذشته برخی کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه شاهد اعتراضات شدید مردمی به افزایش قیمت شاخص‌های انرژی و برخی اقلام بوده است.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8263290/زمستان-سخت-در-انتظار-بانک‌های-غذایی-اروپا

دکمه بازگشت به بالا