اخبار بین المللی

هشدار سناتور آمریکایی درخصوص سرمایه‌گذاری عربستان در توییتر

هشدار سناتور آمریکایی درخصوص سرمایه‌گذاری عربستان در
توییتر
پس از آنکه «ایلان ماسک» مالکیت شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کرد، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکا، خواستار بررسی سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در این شبکه اجتماعی تحت مالکیت ماسک شده است.
به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، مورفی در نامه‌ای که به کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکایی زده است خواستار بررسی نقش عربستان در تامین مالی ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر شد و اعلام کرد احتمالا بخشی از این سرمایه را اعضای خاندان سلطنتی عربستان تامین کرده‌اند.
او در بخشی از نامه خود خطاب به «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، نوشت: «هدف از این بررسی‌ها روشن است: حفاظت از منافع امنیت ملی آمریکا و شهروندانمان.»
او همچنین از این کمیته خواست تا سرمایه‌گذاری‌های خارجی غیرقابل کنترل در برخی از کسب‌وکار‌های آمریکایی که اطلاعات شخصی حساسی درباره شهروندان آمریکایی دارند، را بررسی کند.
ایلان ماسک پس از خرید توییتر گفته است قصد دارد توییتر را به میدانی دیجیتالی تبدیل کند که در آن عقاید گوناگون به شیوه‌ای سالم به اشتراک گذاشته شده و درباره آن‌ها با آزادی بحث می‌شود و همچنین متعهد شد تا تعدیل محتوا را به حداقل برساند.
با وجود این اظهارات ماسک یکی از مقامات اتحادیه اروپا که کار نظارت بر مقررات اینترنت را بر عهده دارد، به ایلان ماسک هشدار داد که این شبکه اجتماعی باید طبق قوانین این اتحادیه در اروپا عمل کند.

منبع :
https://www.yjc.news/fa/news/8273115/هشدار-سناتور-آمریکایی-درخصوص-سرمایه‌گذاری-عربستان-در-توییتر

دکمه بازگشت به بالا